60747610_2330425403716178_4153667454691704832_n.jpg
Principala calitate a acestei funcții didactice, din punct de vedere structural, a fost considerată compatibilitatea dintre vocația pedagogică și ,,a te simți chemat, ales” pentru această sarcină și apt pentru a o îndeplini.
 Educatoarea Catană Cristina a parcurs următorul drum al carierei profesionale:
În 2014, a absolvit  Colegiul Pedagogic ”Alexandru cel Bun” din Călărași, specialitatea- Pedagogie preșcolară.  
Din 2017, îşi face studiile superioare la Universitatea de Stat din Tiraspol (cu sediu la Chișinău), specialitatea Pedagogia Învățământului Preșcolar.
- Debutul profesional -  educator:
2014-2015, educator în IET ”Andrieș”, satul Pitușca;
2017, educator în IET nr.2 ”Guguță”.
 Din octombrie 2017, până in prezent, este educator în IET nr.3 ”Lăstărel”, din Călărași.
 În anul de studii 2018-2019, a susținut gradul didac II. Tema de cercetare – ”Socializarea copiilor prin intermediul jocului didactic”.
     Consideră că fiecare zi este o provocare, o întrebare căreia trebuie să-i găsești răspunsul.
  În activitatea sa  de cadru didactic, se străduieşte să ajute fiecare copil să aibă încredere în forțele proprii, sprijinindu-l și căutând soluții pentru problemele pe care le are. Folosește metode și instrumente relevante, adecvate vârstei, pentru activitățile de învățare. Se informează despre fiecare copil, discutând permanent cu familia următoarele asecte: experiențe de învățare, sănătate, interese, necesități.
    Pentru dezvoltarea competențelor sale  profesionale, doamna Cristina Catană se implică valoric, activ,  în toate activitățile organizate în cadrul instituției și în afara ei.
  A organizat și  desfășurarat  ședințe cu părinții:
 ”Particularitățile copiilor de vârstă preșcolară (4-5 ani)”,
 ”Prevenirea accidentelor la copii”,
 ”Importanța jocului pentru dezvoltarea copilului”,
 ”ABC-ul comportării civilizate”.
     Fiind tânăr specialist, dintotdeauna s-a îngrijit să studieze literatură de specialitate, să  colaboreze cu alți colegi cu o experiență, manifestă preocuparea adaptării copiilor, la diverse activităţi de cunoaştere, creează și menține un climat favorabil dezvoltării copiilor, recurgând şi la joc. Încurajează, stimulează dezvoltarea intelectuală a copiilor prin structurarea sarcinilor de învățare, prin antrenarea lor în diverse situații de problemă. Realizează o permanentă monitorizare a progresului copiilor în îndeplinirea obiectivelor pe care și le propune.
60346481_2330424973716221_3031259248886546432_n.jpg