Astăzi, 26.03.2021, profesorii de limba și literatura română din toate instituțiile de învățământ ale raionului Călărași, au luat parte, online, la seminarul metodologic, cu subiectul: ,,Experiențe de succes în implementarea curricula, 2019, în clasele a V-a, a VI-a, a X-a, a XI-a.”
Nouă pedagogi și-au împărtășit din experiența de implementare curriculară, venind cu secvențe din cele mai strălucite acte pedagogice:
Nr. d/o | Numele, prenumele profesorului | Instituţia | Tema comunicării |
1 | Florea Margareta | LT ,,M. Sadoveanu” | Realizarea proiectului ,,E ziua limbii române”, în cl. a X-a |
2 | Gavriliţă Raisa | LT ,,M. Sadoveanu” | Experienţa învățării gramaticii, a definiţiilor gramaticale prin slogane |
3 | Ţurcanu Corina | LT Ţibirica | Evaluarea rezultatelor şcolare, în cl. a 5-a, prin intermediul colajului |
4 | Sturza Viorica | LT ,,Mihai Eminescu” | Scrierea reflexivă: Articolul în presa scrisă și online, în cl.a XI-a |
5 | Oprea Olga | LT ,,Mihai Eminescu” | Tehnici de receptare a textului literar din perspectiva transdisciplinară |
6 | Railean Lidia | Gimn. Hogineşti | Activitatea transdisciplinară Lumea în viziunea mea și a altora |
7 | Stratan Ecaterina | LT ,,V. Alecsandri” | Organizatori grafici în predarea textelor nonliterare |
8 | Olari Marina | LT ,,V. Alecsandri” | Activități interactive pentru etapa de evocare |
9 | Lupu Eugenia | Gimn. Vălcineţ | Metode de lucru cu textul literar: rețeaua personajului, cadranele |
Toți profesorii s-au pregătit serios de ședință, comunicările au fost susținute de prezentări interesante, exemple concludente, care denotă experiențe de succes, întrebări, procupări la care au găsit soluții, răspunsuri pertinente în implementarea curriculară. Astfel, colegii noștri au demonstrat că le reușește să planifice și să realizeze corect proiecte de grup, individuale, activități transdisciplinare, să-i facă pe elevi prieteni ai cărții, s-o apropie de ei și s-o perceapă valoric și prin intermediul experienței lor de viață.
În finalul activității, Claudia Spinei, profesoară în Gimnaziul Temeleuți, a apreciat comunicările colegilor, încurajându-i cu versurile alcătuite cu această ocazie: ,, La atelier dna Florea ne-a invitat / Și într-o limbă română, nu moldovenească ne-a explicat. /Rodica Gavriliță cu versuri ne-a delectat, / Slogane multe am memorizat. /Colajul Corinei în basm ne-a trimis / Să vedem că lumea e miracol și vis. / Viorica Sturza tare și sus /De articol reflexiv ne-a spus. /Cartea digitală e frumoasă, / La Sipoteni e ca la ea acasă. Transdisciplinaritatea pe Olga o privește, / A ales-o, că e persoană de nădejde. / Ea liberă vrea să fie, /Trăiește așa -zisa democrație. / Pentru Lidia transdisciplinaritatea e grea: /-Doamne, cu ce se mai mănâncă și Ea? Acum e frumos, chiar e bine, merci, / Transdisciplinaritatea e la zi. / Dna Stratan cu dictonul începe, / Prin reprezentări grafice literatura percepe. / De Creangă ne-a amintit, / Dar la Caragiale în ,,Vizită” ne-a poftit. Apoi la Iordăchescu am pornit / Și hop, cu Maria Olari ne-am întâlnit. / Lectura imaginii e succes, / A fost un cuvânt de Botez.v/ Eugeni,a la final, /,ne întoarce la început de an: /Proiectări, metode, cadrane, / Aceasta e pâinea noastră, Doamne.../Vă mulțumim, / V-am admirat / Pentru: CURAJ, MUNCĂ și SFAT.../
Florea Margareta,
specialist principal-metodist