Noutăți și evenimente

12 July 2024

DÎTS Călăraşi anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei vacante de director în...

23 May 2024

„Cu privire la organizarea odihnei copiilorşi adolescenţilor în sezonul estival...

02 May 2024

La data de 24.04.2024 s-a desfășurat I etapă a concursului pentru ocuparea funcției de director al...

15 April 2024

Consiliul Raional Călăraşi Direcţia Învăţământ Tineret și Sport Călăraşi Anunţă...

22 March 2024

Ordinul nr. 363 din 22.03.2024 cu privire la aprobarea Regulamentl de organizare și...

22 March 2024

La funcţia de director al instituţiei de învăţământ general poate candida persoana...

19 January 2024

La funcţia de director al instituţiei de învăţământ general poate candida persoana...

19 October 2023

La funcţia de director al instituţiei de învăţământ general poate candida persoana...

22 September 2023

Rapoate de activitate ale instituțiilor de învățământ 2021-2022

05 September 2023

  ATENȚIE! CONCURS! Prin prezenta, Direcția Învățământ, Tineret și Sport...

21 August 2023

Raport privind activitatea DÎTS 2022 – 2023

10 May 2023

Ministerul Educației și Cercetării a dat startul înscrierii la programul național privind...

11 April 2023

„A fost nevoie să treacă timp ca într-un final, datorită Tekwill în...

59814862_2293641607394558_7893228155706540032_n.png

„ Fără școală să nu aștepte nimeni

nici părinți buni, nici fii buni,

și, prin urmare, nici stat bine organizat

și bine cârmuit și păstorit.“

Ion Heliade-Rădulescu

Astăzi, 03.05.2019, conform programului de activităţi din cadrul campaniei DÎTS Vreau să devin Pedagog, la îndemnul MECC, a avut loc masa rotundă Educaţia…încotro?, la care au luat parte cadrele didactice ale raionului, inclusiv participanţii la concursurile profesionale Pedagogul anului, şi elevi. Scopul şedinţei a fost motivarea tinerilor să îmbrăţişeze profesia de pedagog, sensibilizarea lor în vederea conștientizării necesităţii educaţiei, instruirii pertinente, întru asigurarea unui viitor prosper aici, acasă.

Moderatoarea mesei rotunde, Florea Margareta, specialist principal-metodist, a menţionat problemele sistemului educaţional din RM şi din raion, a îndemnat asistenţa să răspundă sincer la un set de întrebări. Pedagogii au reflectat pe marginea aspectelor:

1) Ce v-a făcut să alegeți profesia de pedagog?

2) Ce schimbări benefice s-au produs în sistemul educațional, pe parcursuul activității?

3) Ce temeri ați avut la început de carieră pedagogică?

4) Ce calități trebuie să-l definească pe oricare pedagog?

5) V-ați gândit vreodată să părăsiți sistemul educațional? De ce?

6) Ce satisfacții profesionale poate trăi un pedagog?

7) Care sunt avantajele profesiei de pedagog?

8) Ce puteți promite că veți face, în activitatea Dvs. ulterioară? etc.

Au frapat răspunsurile originale, inspirate, date de pedagogii: Purcel Ana, profesor de limba şi literatura română, din Gimn. Hirova; Munteanu Valentina, profesor de istorie, din Gimn. Hogineşti, Gheciu Zinaida, profesor de biologie, din LT M. Sadoveanu; Rotaru Viorica, directorul Instituţiei Preşcolare Tuzara etc., care, prin propriul exemplu, au îndemnat elevii să aleagă această profesie.

Elevii prezenţi la activitate, răspunzând la întrebările moderatoarei, au scos în vileag aspectele benefice, dar şi nevralgice ale sistemului educaţional:

Întrebările acordate Răspunsurile elevilor

Vă place să veniți la școală? De ce?

1) Da, dacă avem orele preferate în orar şi viceversa.

2) Nu prea, pentru că trebuie să ne trezim foarte devreme.

Ce-ați schimba în instituția în care învățați?

Toţi elevii să respecte regulamentul de funcţionare a instituţiei, să manifeste respect faţă de toţi pedagogii.
Ce-ați sugera profesorilor să facă, pentru a învăța cu plăcere disciplinele predate de dumnealor?

1) Sugerez să aplice elementele inovatoare în predare.

2) Ar fi bine toate orele să fie interesante.

De ce mi-aș alege / nu mi-aș alege profesia de pedagog?

1) Mi-aş alege, pentru că toţi copiii trebuie instruiţi, educaţi.

2) Nu mi-aş alege această profesie, deoarece elevii sunt nedesciplinaţi, nu ascultă…

Ce n-ați face niciodată, fiind în calitate de cadru didactic?

1) Niciodată n-aş eticheta elevii.

2) N-aş striga nicidată.

De ce ar trebui să stimăm pedagogii? Pedagofii merită respect pentru munca asiduă, pentru instruirea şi educaţia noastră şi căldura cu care ne tratează.

De ce această profesie este considerată dificilă?

Este o profesie dificilă, întrucât pedagogul trebuie să înveţe diferiţi elevi, cu capacităţi şi educaţie diversă, asumându-şi roluri multiple.

Dacă ați fi prim-ministru, ministru al Educaţiei, ce-ați face, pentru a readuce pedagogul la statutul său social, de pe timpuri?

1) Aş majora salariul.

2) Aş exclude unele discipline, devenind opţionale.

3) Aş comasa disciplinele înrudite, care au conţinuturi identice sau similare.

4) Aş acorda o pauză de masă mai mare.

Dacă ați alege profesia de pedagog, ce disciplină ați vrea să predați? Limba şi literatura română, biologia, educaţia fizică etc.

Doamna Gonţa Elena, şeful DÎTS Călăraşi, a accentuat punctele forte ale profesiei de pedagog, îndemnând asistenţa să se pătrundă de responsabilitatea creşterii, de pe băncile şcolii, a viitoarelor cadre didactice, pentru a asigura construirea temeliei unei ţări puternice, cu o şcoală puternică, aici acasă.

Cu multă generozitate, doamna Damir Tamara, preşedintele Consiliului Raional al Sindicatului Educaţiei şi Ştiinţă, a oferit în dar tuturor participanţilor câte un pliant, întocmit de MECC, în vederea facilităţilor şi a avantajelor alegerii acestei profesii.

Asistenţa a nutrit speranţa ca măcar o parte dintre elevii prezenţi şi colegii lor să păşească pe calea pedagogiei, rămânând la straja valorilor general-umane şi naţionale.

59554175_2293641880727864_1113360827131363328_n.jpg