Azi, 18.08.2017, a avut loc şedinţa comună a directorilor de şcoli şi grădiniţe, cu următoarea ordine de zi: Totalurile trecerii în revistă a instituţiilor pentru pregătirea către noul an de studii. Şedinţa a fost prezidată de dna Gonţa Elena, şeful Direcţiei Învăţământ Tineret Sport.

Conform Programului de lucru al taberei, la data de 09.08.2017 a avut loc întâlnirea delegațiilor de copii din orașele înfrățite Iagotin, Ucraina, Belsk Podlaski, Polonia, Svetlogorsc, Belarusi

Tabăra “Romanița” din s. Oricova, în perioada  03 iulie - 9 iulie, a găzduit GLOW TOBE – Şcoala de vară,  organizată de voluntarii Corpului Păcii în Republica Moldova, în parteneriat cu organizațiile EuMiscMoldova și ADC și MilleniuM pentru 60 de tineri din Republica Moldova ghidaţi de voluntarii CP în RM precum şi de profesorii-parteneri ai voluntarilor.

Tabăra GLOW TOBE – 2017 pune accentual pe  Egalitatea de gen şi şanse egale pentru tineri. În acest context organizatorii le-a oferit tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani oportunitatea perfectă de dezvoltare a abilităților de conducere, prin participarea la activitățile de grup cu accent

În primul schimb în Tabăra de odihnă Romanița s-au odihnit 104 copii din majoritatea localităților raionului.

În primul schimb în Tabăra de odihnă Romanița s-au odihnit 104 copii din majoritatea localităților raionului.

Copilărie – partea  vieții  minunată,

Pe care nu o poți  uita  nicicând.

O lume ce-i frumos  creată

Pentru a o iubi trăind.

Organizarea odihnei de vară și întremării sănătății copiilor și adolescenților constituie una din prioritățile de activitate ale Direcției Învățământ, Tineret și Sport Călărași, a Consiliului Raional.

Rezultatele concursului de slogane "Alegerile în viața mea!"

  

   La festivalul – concurs „Galbenă gutuie”, ediţia a IV-a, dedicat poetului, eseistului, prozatorului, traducătorului român, Adrian Păunescu, născut în Republica Moldova, ca şi la precedenta ediţie (premiul mare şi un loc 3), raionul Călăraşi a fost reprezentat de elevi demni de admiraţie.

 

În perioada 01.06.2017 – 14.06.2017, si-a desfășurat activitatea Tabăra cu sejur de zi din Școala Primară Călărași. Cadrele didactice și-au propus un program funcțional în care să îmbine utilul cu plăcutul, pledând pentru o activitate sănătoasă în care copiii să se găsească mai mult timp în aer liber. Spațiile unde și-a desfășurat activitatea tabăra au fost diverse: Inspectoratul de poliție, parcul orășenesc, stadionul orășenesc, izvorul râului Bîc din satul Temeleuți, grădina zoologică din or. Chișinău, teatrul și piscina din Tabăra de odihnă Romanița.

 

În perioada 01.06.2017 – 14.06.2017, si-a desfășurat activitatea Tabăra cu sejur de zi din Școala Primară Călărași. Cadrele didactice și-au propus un program funcțional în care să îmbine utilul cu plăcutul, pledând pentru o activitate sănătoasă în care copiii să se găsească mai mult timp în aer liber. Spațiile unde și-a desfășurat activitatea tabăra au fost diverse: Inspectoratul de poliție, parcul orășenesc, stadionul orășenesc, izvorul râului Bîc din satul Temeleuți, grădina zoologică din or. Chișinău, teatrul și piscina din Tabăra de odihnă Romanița. Pe tot parcursul sejurului copiii au fost receptivi și sinceri în împărtășirea impresiilor. Finalul taberei s-a ales cu diplome de participare și amintiri frumoase

„ Trăiască grâul minții roditor

În lună de gerar și de cuptor!

Și mai trăiască, pururea trăiască

Semănătorii în nemoartea noastră! ”

 ( Semănători de V. Romanciuc)

 

Lectura ar putea fi un mijloc

de alimentare spirituală continuă,

nu numai un instrument

 de informație sau de contemplație.”

(Mircea Eliade)

       

După cum menționa marele istoric român Nicolae Iorga,,Un popor  care nu-și cunoaște istoria e ca un copil care nu-și cunoaște părinții”, deaceea și monumentele noastre istorice, atâtea câte ne-au mai rămas, reprezintă fără îndoială unele din cele mai vii mărturii ale trecutului istoric al pământului nostru. Aceste mărturii istorice, fie ele vestigii ale civilizaţiilor preistorice, ruine ale unor monumente roase de aripa vremii sau distruse cu bună ştiinţă de răutatea,

Anual, la 20 martie, 75 de ţări ale Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei (OIF) celebrează Ziua Internaţională a Francofoniei prin diverse manifestări culturale ce reunesc 890 de milioane de oameni care au în comun valorile francofoniei şi limba franceză.

La concursul ”Limba noastră-i o comoară”, eleva  Liceul Teoretic „Mihail  Sadoveanu”, Gavriliță Anastasia, îndrumată de profesoara Gavriliță Raisa,  a obținut Premiul special pentru „Relevanța conținuturilor” .  

“O istorie fără jumătate din omenire înseamnă mai puţin decât o jumătate de istorie, căci, fără femei, această istorie ar fi inechitabilă şi faţă de bărbaţi şi faţă de femei.” ( Sigmund Freud). Se spune ca femeia este sexul frumos, iar bărbatul sexul puternic, dar de-a lungul istoriei, foarte multe femei au reușit să arate că nu sunt doar frumoase sau plăcute, ci sunt si femei inteligente si luptătoare.Cum s-a încercat ordonarea, în timp, a acestui univers numit… FEMEIE?

În perioada martie-mai curent, în raioanele Călărași, Fălești și Ungheni va fi pilotat Modelul Național de Practici /MNP/, care are ca scop unificarea eforturilor factorilor de decizie şi a profesioniştilor din patru sectoare: educaţie, sănătate, ordine publică şi asistenţă socială în prevenirea apariției riscurilor şi asigurarea bunăstării fiecărui copil. Astfel, în această perioadă, în cele trei raioane vor fi desfășurate mai multe instruiri pentru profesioniștii din domeniu, pentru părinți și copii și va fi pilotată „Instrucțiunea privind mecanismul de cooperare intersectorială pentru prevenire și intervenție primară în asigurarea bunăstării fiecărui copil”, care urmează să reglementeze aplicarea MNP de către cele patru sectoare.

 

Bine a spus M. Eliade că în om e frumoasă căutarea, or, căutători de adevăruri, de sensuri nebănuite au fost şi participanţii la conferinţa ştiinţifică raională, cu genericul: Teme, motive literare în creaţia a doi scriitori. Cei 20 de elevi participanţi, din 9 instituţii, ghidaţi de 10 profesori de limba şi literatura română, au abordat subiecte diverse, demonstrând competenţe de lectură, de comunicare: